Terugreis deel 2, aankomst nederland. - Reisverslag uit Macha, Zambia van Lidewij Vries - WaarBenJij.nu Terugreis deel 2, aankomst nederland. - Reisverslag uit Macha, Zambia van Lidewij Vries - WaarBenJij.nu

Terugreis deel 2, aankomst nederland.

Blijf op de hoogte en volg Lidewij

24 Juli 2012 | Zambia, Macha

Lieve Allemaal,

Ondertussen ben ik weer heelhuids in Nederland, alweer een week. Maar jullie hebben nog een mooi terugreis verhaal te goed.
Op 15 juli ging ik eindelijk op het vliegtuig naar huis. Om 3 uur in de ochtend ging de wekker, half 4 belde ik de taxichaffeur, nu maar hopen dat ie opnam en me inderdaad zou komen halen. Nou dat deed ie. 4 uur was ie dr en om half 4 was ik op het vliegveld, ruim op tijd. Bij aankomst waren er maar 3 gates, dus ik dacht hoe lang kan het duren bij vertrek, dr is vast niks. nou dat was toch even anders, nadat ik de ingang had gevonden met de eerste bagage check was er zelfs een soort winkelcentrum, net als schiphol, maar dan veel kleiner. Toen begon het wachten, maar geliukkig houden ze je bezig met alle stappen, en als je rustig in de langste rij gaat staan lijkt t tenminste ook nog alsof je bezig bent.... dus in no time zat ik in het vliegtuig.
Om 1300 stond ik op het vliegveld van cairo. de vlucht was super relaxt, kon alles zien vanuit t vliegtuig. maar totaal uitgeblusd op vliegveld cairo kon ik niet zomaar in een hotelkamer verdwijnen. Dus toch maar naar de piramides.Via een toeristenbureau voor studenten een taxi gevonden die me naar de goede plekjes kon brengen. dat hebben ze gedaan. ik werd naar een bedrijfje vlakbij de piramides gebracht, die na flink afdingen, want ze vragen gigantische bedragen na de crisis, een toer voor me regelde van 2 uur op een paard rondom de piramides. hilarisch. ik op een paard. Het was fantastisch. alle piramides gezien en graftombes. op een paard, met gigantische hitte door een woestijn is fantastisch. Terug gekomen was ik zo moe, bijna niets gegeten de hele dag en dan zo lang in de zon. Maar de toer was nog niet klaar. ik ging nog parfums ruiken, niets voor mij, maar ja je wilt beleefd zijn, daarna nog naar een papyrus museum, waar ze me uitlegden hoe ze dat maakten. Daarna wilden ze me nog naar een hiphop feest sturen. klonk hilarisch uit de mond van mijn 50 jaar oude taxichauffeur. hihi. maar je kon me ondertussen opvegen en wilde een beetje fit in NL aankomen. Dus lekker naar mijn hotel. die had ik vanuit zambia al geboekt. ik kwam aan vlakbij het tahir plein, waar de demonstraties waren. het is er super druk daar, er staan nog steeds mensen op podia toespraken te houden. mijn hotel was in een smal donker steegje, beetje vreemd, groot oud leeg gebouw naar binnen en 5 trappen omhoog, komt er toch opeens een mooi hotel te voorschijn. Eindelijk weer een warme douche en gelukkig bezorgden ze eten van de MacD... terug in de bewoonde wereld?
Volgende ochtend om 5 uur op, 6 uur opgehaald voor naar het vliegveld, zou een uur rijden zijn, maar we waren er al om half 7. niet normaal hoe hard ze rijden, gelukkig waren er niet veel mensen op de weg. Vanaf dat moment ben je weer in de Nederlandse wereld, meeste zijn nederlanders die naar amsterdam vliegen. grappig om alle verhalen te horen. ze vroegen wat ik gemist had, want een jaar weg vonden ze erg lang. ik kon anders verzinnen dan mijn familie.... maar ze wilden weten welke eten ik gemist had.....
Om 1500 landen we in amsterdam, totaal bewolkt, dus zag t pas toen we bijna de grond raakten. had verwacht dat hele proces van uitstappen tot bagage en familie weer zien, lang zou duren, maar alles ging lekker vlot, mijn bagage was er in no time. Heerlijk om dan de schuifdeuren door te lopen en iedereen te zien. Pap, mam, roos, maris, lo, reinder en amber..... en natuurlijk Silvijn!!!!! Na mijn moeder de eerste die ik ging knuffelen... wat een heerlijk ventje en wat een lolbroek. alsof ie me al die tijd al kende. Daarna lekker wat met zn allen gedronken en daarna naar Eemnes voor een paar dagen. bijkletsen met iedereen, heel wat gemist in 10 maanden weg....
Ah eindelijk weer in Nederland. Wat een andere wereld zeg. Ben verbaasd over de kleinste dingen. verbaasd dat we die hebben. maar ook overweldigd bij alle ingewikkelde dingen waar je tegenaan loopt. papierwerk en regels. aaahhh doe mij maar zambia.nou ja laat t maar over me heen komen....

hoop dat jullie hebben genoten van mijn blogs!
xxx Lidewij

• 24 Juli 2012 - 22:34

Lidewij De Vries:

Raar kaartje ernaast hoor.... ging even wat mis.... fotos kom op facebook, want hier lukt ook niet meer....

• 27 Juli 2012 - 10:25

Judith Mirjam:

hai lieve Lidewij,

Welkom thuis! En neem nog maar lekker de tijd.. zo'n overgang is niet niks. Een beetje rouwen, ook dat het voorbij is. (zegt een ervaringsdeskundige, hoewel ik nooit in Afrika gewend ben)
    En nagenieten. Hopelijk is het nu warm in NL, want de weken voordat je thuis kwam was het barslecht. Ik zit nu in Italie en geniet van de zon hier. Niet te warm, ik zit nl in Noord Italie.

Ik heb even je verslag gelezen. Lachen dat deel in Egypte. Ja ik ben er ook geweest, wat een circus he, die toeristen attracties. Maar ook wel indrukwekkend de woestijn en de piramides vond ik.

Heerlijk je verhalen uit Zambia. Als je nog eens een foto album digitaal maakt, hou ik me aanbevolen. Lieve groet! Judith Mirjam